|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
KjellK
Registreringsdatum: 19 juni 2007 Inl�gg: 49 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n mar 03, 2022 6:14 pm Rubrik: Bytes: Pono PKC-1 Solid Koa Concert Ukulele |
|
|
Genom �dets nycker har jag oplannerat hamnat i situationen att jag har fler bra Concert-uckar �n jag beh�ver. Samtidigt har jag vare sig n�gon vettig sopranukulele eller tenorukulele. Om n�gon annan �r i en omv�nd situation s� skulle vi kanske kunna byta?
Den ukulele som �r aktuell f�r byte f�r min del �r en Pono PKC-1. En vacker och mycket v�lbyggd Ukulele av solid koa. Ukulelen �r n�got �r gammal och �r i nyskick. L�s g�rna lite p� n�tet om Pono-ukulelar. Jag har hitintills inte sett n�gon som har n�got ont att s�ga om dem. H�r �r en l�nk till tillverkaren:
http://www.koolauukulele.com/pono.html#ukulele
Till ukulelen finns en mjuk originalv�ska med broderad logga.
I Europa finns systermodellen PKC-1E till salu hos RISA. Denna modell �r helt identisk, men har en mikrofon monterad. RISA tar 479 euro f�r PKC-1E.
Koolaus riktpris �r 525$
Ukulelen �r v�l injusterad och mycket l�ttspelad. Jag har provat med lite olika str�ngar och har fastnat f�r ljudet hos Aquilastr�ngar (som sitter p�). Ytbehandling, tuners och stall/sadel �r f�rstklassiga, precis som ukulelen i �vrigt. Ljudbilden �r vacker, exakt och distinkt. Det solida koa-tr�t har en vacker r�dbrun f�rg, som p� bilderna nedan.
Jag �r allts� INTE intresserad av att s�lja ukulelen, d� beh�ller jag den hellre.
Jag �r som sagt ute efter en bra tenor- eller sopran-ukulele
Ukulelen finns i Stockholm.
PMa mig eller skicka email till "kjell @ kernen . se" (utan mellanslag) om du �r intresserad.
Ukulelen �r mycket lik exemplaret p� dessa bilder fr�n tillverkaren:
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|