Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Ukuleleihops�ttare p� festivalen

 
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne  
F�rfattare Meddelande
Ingvar Tropp



Registreringsdatum: 17 maj 2007
Inl�gg: 267
Ort: Karlstad

Inl�ggPostat: s�n feb 03, 2022 9:53 pm    Rubrik: Ukuleleihops�ttare p� festivalen Svara med citat

Det skulle givetvis vara kul att f�r deltaga men, precis som Robert p�pekat, s� m�ste det finna n�gon som h�ller i tr�darna och g�r upp ett program om hur det hela ska l�ggas upp och vilka grejor man ska ta med sig, f�rutom det glada hum�ret f�rst�s. Idag har jag lite sorg f�r jag var p� br�llop i �rebro ig�r. Tjusigt kalas p� slottet med vigsel p� borgg�rden. Brudgummen var en ung man och tillika brorson till min fru. Mitt tal blev lyckat med lite ukuleles�ng p� slutet med egen text till l�nad melodi. Brudens namn �r Helen och d� passar givetvis Everts "Min sk�na min �lskade Helen" bra. Brudgummen fick en ukulele av mig i speciell present, s� jag skildes f�r f�rsta g�ngen fr�n ett av mina projekt, men "l�nnl�dan" kom s�kert i goda h�nder.
mvh
Ingvar
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Robert_Hultman
Diktator light


Registreringsdatum: 21 april 2022
Inl�gg: 5886
Ort: Stockholm

Inl�ggPostat: s�n feb 03, 2022 11:57 pm    Rubrik: Svara med citat

Som jag f�rs�kt skriva n�gonstans h�r i tr�darna ser jag tv� "problem" med uckebyggar-worshopen.

Det f�rsta �r tiden. 40 minuter! Det hinner man inte bygga n�gon ucke p�. Allts� f�r det bli mycket snack och lite verkstad.

Men om man har en "panel" p� fyra som ska snacka s� blir det inte ens mycket snack. Om var och en av fyra ukulelebyggare f�r fem minuter - s� blir det 20 minuter. D�rp� kan alla st�lla och f� fr�gor besvarade i 20 minuter. Sen f�r diskussionerna forts�tta i pauser och p� n�tet.

Det �r en tuff uppgift - att ber�tta om sitt/sina byggen p� 5 minuter. Det kr�ver f�rberedelser av talarna det!

(Det andra problemet �r just att det blir snack och inte verkstad - vilket i sammanhanget nog �r lite bakv�nt. Hade g�tt att snacka ihop en ukulele hade mitt hem varit till bristningsgr�nsen fyllt med uckar)
_________________
"Sannolikheten att lyckas �kar dramatiskt med varje f�rs�k"
John Nash
Till �verst p� sidan
Anv�ndarens profil Skicka personligt meddelande Bes�k anv�ndarens hemsida
Visa inl�gg nyare �n:   
Skapa nytt �mne   Svara p� �mnet    Forumindex -> Byggen & reparationer Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet
Du kan inte r�sta i det h�r forumet


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006