F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Tosse
Registreringsdatum: 28 december 2021 Inl�gg: 118 Ort: �rnsk�ldsvik, v�sternorrland.
|
Postat: tor jan 24, 2022 3:04 pm Rubrik: ZombieKing! |
|
|
Hej igen!
Nu �r jag h�r med en ny skapelse!
L�ten b�rjade som ett sk�mt mellan mig och en av mina engelska v�nner som nyss b�rjat spela ukulele, jag sa att vi borde spela in zombie-rock med ukulelen, vi tvivlade starkt p� m�jligheterna. Men s� best�mde jag mig f�r att ge det ett f�rs�k!
S� h�r �r resultatet.
Uppl�gget ser ut s�h�r:
Ukulele (Mahalo U30 med m�rk Astr�ng) som kompinstrument.
Distad bas (Fender kopia) som l�gger rytmen
Sm�distad elgitarr (Fender Strata) l�gger p�l�gg och melodi.
Trummorna �r som vanligt gjorda i Fruityloops.
Det �r ett brus i bakgrunden fr�n mitt PA system som g�r ljudbilden lite r�rig skulle jag vilja s�ga. S� det rekomenderas att man lyssnar igenom l�ten i alla fall tv� g�nger f�r att greppa den =/ Ska spela in en ny version s� fort jag f�tt bukt med bruset!
L�ten hittar ni p� min ena myspace, den �r toppl�ten som spelas n�r man �ppnar sidan. L�ten heter ZombieKing!
www.myspace.com/roadkillsafari _________________ Tosse, den glade pessimisten! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2307 Ort: Stockholm
|
Postat: tor jan 24, 2022 5:43 pm Rubrik: |
|
|
Oj
Ukuleles makes strange bedfellows f�r att travestera ett engelskt uttryck om politik.
Inte hade jag n�gonsin trott att jag skulle lyssna p� zombierock. Bland annat f�r att jag aldrig hade h�rt talas om begreppet. Men framf�r allt f�r att namnet var direkt avt�ndande. Zombierock - det �r ingenting f�r mig.
Men ukulele och zombirock... nyfikenheten tilltar och jag lyssnar.
OJ!
Det h�r �r ju bra. N�r pianot i introt klingat ut och och "melodidunket" tar vid k�nner jag en kort stunds tvivel. "Hur ska det h�r g�?" Men n�r l�ten v�l forts�tter visar det ju sig vara inte bara melodiskt utan ocks� intressant. Och bra. Mina �rons smakl�kar ger godk�nt och mer d�rtill.
Ukulelen d�? Jo nog h�rde man den lite svagt n�gonstans i bakgrunden. Fast alla instrument beh�ver inte l�ta starkt f�r att fylla en funktion. Men det vore intressant att h�ra l�ten utan uckesp�ret som j�mf�relse. Tillf�r ucken n�got? I s� fall vad. Det �r fr�gor man skulle kunna f� svar p� d�.
Sen skulle man kunna s�ga n�got om texten ocks�. Men jag ska vara sn�ll och avst�. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tosse
Registreringsdatum: 28 december 2021 Inl�gg: 118 Ort: �rnsk�ldsvik, v�sternorrland.
|
Postat: tor jan 24, 2022 6:55 pm Rubrik: |
|
|
Hehe! Tackar tackar!
Jod�, ukulelen tillf�r faktiskt en hel del! Jag fick l�gga tv� ukulelesp�r f�r att denskulle framtr�da, det l�t tomt utan den, s� man t�nker inte s� mycket p� den, men det saknas n�r den inte �r d�r!
Och texten... Ja... Den �r ju inte seri�s s� den beh�ver vi ju inte s�ga s� mycket om! Tror heller inte att en Zombie har s� mycket annat att s�ga!
Men tack f�r kommentaren! _________________ Tosse, den glade pessimisten! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tim
Registreringsdatum: 31 augusti 2007 Inl�gg: 22 Ort: J�nk�ping
|
Postat: fre jan 25, 2022 2:44 pm Rubrik: |
|
|
Riktigt h�rlig l�t udda och bra! _________________ http://distadukulele.110mb.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 615 Ort: Bajen
|
Postat: fre jan 25, 2022 3:52 pm Rubrik: |
|
|
Skitbra som vanligt Tosse! Enda inv�ndningen �r det n�got abrupta slutet och (ja, nu blev det en inv�ndning till) att jag tycker att du skulle mixa upp ukkarna, de �r aningen f�r diskreta f�r att bli det d�r udda inslaget. I �vrigt totalt perfalogiskt. _________________ I give up my ukulele when they pry it out of my cold, dead hands. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 246 Ort: Stockholm
|
Postat: tis jan 29, 2022 9:14 pm Rubrik: Cool stuff |
|
|
Jag var skeptisk, men blev positivt �veraskad. Det �r ett par sn�pp b�ttre �n "Gaming freak" och lite roligare �n "Bleeding inside" om du fr�gar mig.
Oroa dig inte f�r mycket �ver bruset. Det var inget man st�rde sig p� tyckte jag. Kan vara en s�n d�r grej som man sj�lv hakar upp sig p� n�r man vet att det �r d�r.
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Tosse
|
Postat: ons jan 30, 2022 10:57 pm Rubrik: |
|
|
Man tackar f�r kommentarerna! Alltid kul med possitiv feedback!
Denna l�t var grymt kul att spela in och skriva, s� det blir nog fler l�tar utav liknande slag i framtiden! _________________ Tosse, den glade pessimisten! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|