F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Rilleman
Registreringsdatum: 06 december 2021 Inl�gg: 14 Ort: Link�ping
|
Postat: s�n jan 06, 2022 4:20 pm Rubrik: |
|
|
Plink-plonk skrev: | Och ett litet ljudprov
http://www.youtube.com/watch?v=x1_CenG2QPk |
De f�rsta tv� g�ngerna jag s�g det d�r klippet hade jag inga som helst minnen av hur instrumentet l�t.. men sen v�nde jag bort sk�rmen f�r att kunna koncentrera mig. Att posta s�nt d�r utan varningstext �r ju n�stan ojuste. Men tack s� v�ldigt mycket!!
/Rilleman _________________ "Varf�r jag spelar ukulele? Min g****r f�rst�r mig inte.." |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1002
|
Postat: s�n jan 06, 2022 7:24 pm Rubrik: |
|
|
hehe man kan s�ga s�h�r:jag gillar ocks� att se hennes videos _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Str�ngar: www.theukuleleshop.co.uk
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jan 13, 2022 9:39 pm Rubrik: |
|
|
Bekr�ftat ig�r: Ukulele och kurir h�mtas p� arlanda den 28:e _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 615 Ort: Bajen
|
Postat: m�n jan 14, 2022 12:39 am Rubrik: |
|
|
D� f�r vi kanske se och h�ra den p� februarim�tet? _________________ I give up my ukulele when they pry it out of my cold, dead hands. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 2174 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 14, 2022 9:42 am Rubrik: |
|
|
Har du k�pt en kurir ocks�??? _________________ Me transmitte sursum, caledoni!
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 14, 2022 11:41 am Rubrik: |
|
|
japp han heter Bengt och �r j�tteprisv�rd! _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 28, 2022 10:14 am Rubrik: |
|
|
Vid 8 i morse landade med stor sannolikhet den f�rsta Kamakatenoren n�gonsin i Sverige Nu ska jag precis st�mma den efter att ha synat den i solljuset fr�n f�nstret och funnit den ...perfekt!....mmmmmmmm vilken underbar dag det h�r kommer bli _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 1156 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 28, 2022 12:12 pm Rubrik: |
|
|
Hade jag inte haft fullt upp idag (med att pilla navelludd, betala r�kningar, s�ka jobb, planera f�retagande och annat)
s� hade jag tittat �ver och beundrat underverket.
Avundsjuk �r jag... Inte tu tal om den saken. _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 28, 2022 1:44 pm Rubrik: |
|
|
Jo hon �r skitfin. Den har ett litet issue, stallbenet �r en femtedels millimeter f�r nedslipat vid andra str�ngen s� den skorrar lite lite n�r man fingerplockar. Jag f�r ett nytt sadelben skickat, s� det blir bra men likf�rbannat retligt. F�r v�l pilla in en liten avhyvlad t�ndsticka d�runder tillsvidare.
Jag har ocks� flyttat upp den lindade basstr�ngen h�gst upp och ska skaffa en olindad basstr�ng (Worth blir det nog) till andra str�ng(mao den oktaverade dubbleringen av den f�rsta str�ngen, r�rigt va?) Det blev f�r dovt att ha lindat d�r f�r min smak. Tills dess k�r jag femstr�ngat. Det g�r alldeles utm�rkt. Och hon l�ter fantastiskt, redan innan str�ngarna satt sig l�ter den �ppen och k�nslig. Precis som p� concerten k�nner man lockets vibrationer i kroppen. Underbart _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Jonas
Registreringsdatum: 19 februari 2006 Inl�gg: 187 Ort: G�teborg
|
Postat: m�n jan 28, 2022 4:15 pm Rubrik: |
|
|
Plink-plonk skrev: Citat: | hon l�ter fantastiskt |
Hur vet du att det �r en hon-ukulele? �r det f�r att det �r ett h�l i mitten? Det �r ingen s�ker k�nsbest�mning.
Det kan ju rent av vara en politiker, d�r �r det ocks� en spricka i mitten.... |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 28, 2022 5:55 pm Rubrik: |
|
|
Det �r faktiskt en hon
Modellen heter Liliu efter en Hawaiiansk drottning.
Concerten heter Ohta-San efter;
Herb Ohta
(inte lika sexigt.....
......eller kanske, drottningen var v�l ingen st�rre sk�nhet i mina �gon
_________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis jan 29, 2022 7:06 pm Rubrik: |
|
|
och nu b�rjar str�ngarna s�tta sig, oj oj oj vad fint hon l�ter, inte alls lika gitarrig som barytonen utan mer som en rikare version av concerten _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|