F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2307 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 16, 2022 11:15 am Rubrik: |
|
|
Fruar �r v�lkomna!
S�rskilt v�lkomna skulle jag vilja s�ga. P� n�got s�tt verkar det som att det ofta bara �r en familjemedlem som fastnar f�r ukulelen. De tidiga f�rs�ken fr�n denne att traktera instrumentet verkar ha en tendens att alienera resten av hush�llet.
Att ta med skeptiska familjemedlemmar p� en konsert med t ex Ukulele Orcehstra of Great Britain n�r de g�stspelar har visat sig ha en gynnsam effekt p� deras inst�llning till instrumentet. Jag tror att denna ukulelefestival kommer att ha samma effekt. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1002
|
Postat: ons jan 16, 2022 12:26 pm Rubrik: |
|
|
haha min fru gillade faktiskt ukuleleorkestern men att glida runt i en milj� d�r alla bar p� varsin skulle jag aldrig ens v�ga f�resl�, d� skulle hon flytta hem till sina f�r�ldrar p� at�ende fot _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Str�ngar: www.theukuleleshop.co.uk
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Ingvar Tropp
Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inl�gg: 69 Ort: Karlstad
|
Postat: tor jan 17, 2022 10:45 am Rubrik: |
|
|
Min fr�ga om huruvida fruar f�r delltaga st�llde jag innan hustrun var tillfr�gad. Eftersom vi har planer p� att v�ldg�sta en f.d. kollega till hustrun under festivalen har hon nu best�mt OSS f�r att hon ska umg�s med Sonja s� jag kanske blir ensam. � andra sidan brukar ju fruar vilja h�lla koll p� vilka vi unders�tar umg�s med, s� det kanske �nd� blir ett frubes�k, vi f�r se!
mvh
Ingvar Plink-plonk skrev: | haha min fru gillade faktiskt ukuleleorkestern men att glida runt i en milj� d�r alla bar p� varsin skulle jag aldrig ens v�ga f�resl�, d� skulle hon flytta hem till sina f�r�ldrar p� at�ende fot |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: tis jan 22, 2022 5:06 pm Rubrik: Festivalposter |
|
|
Nu finns det en "Festivalposter" ocks�!
_________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre jan 25, 2022 9:59 pm Rubrik: |
|
|
En sak som jag tycker �r v�ldigt roligt �r att den h�r festivalen verkligen ser ut att bli en internationell festival, inte bara sett till de som upptr�der utan ocks� till deltagarna i �vrigt.
P� Ukulele Cosmos har en del uckekompisar som Jukka och jag tr�ffade i New York f�rra �ret meddelat att de bokat biljetter eller kollat med chefen att de kan f� ledigt etc. S� till exempel kan vi se fram emot att tr�ffa Alli Bee som driver Ukulele Cosmos och hennes man, Rufus, Phil, SCR, Nice Nick, Brian Pop Monkey och kanske Charlie och Steve ocks�. Fr�n England allts�. Sen finns det sk�l att hoppas att Michael och Electric Landlady kommer fr�n Tyskland och Jeanette fr�n Holland. Juha verkar ordna n�got slags gruppresa fr�n Finland...
Det �r bara att hoppas att det kommer n�gra fr�n Sverige ocks�! _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: fre jan 25, 2022 10:32 pm Rubrik: |
|
|
Kanske kan man hoppas p� att n�gra av de ovan n�mnda spelar p� den �ppna scenen. S� h�r l�t de i NY
Brian Pop Monkey p� NY Ukulele Cabaret: Feel Good (och i publiken kan man h�ra b�de jukkalele och Alli Bee)
Och Nice Nick (v�rldens trevligaste ukulelespelare) h�r tillsammans med Alli Bee
och s� h�r l�t Rufus
Just saying I hope we'll hear you lot on the open stage in Stockholm since it looks like you'll all be there. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
Senast �ndrad av Robert_Hultman den fre jan 25, 2022 11:32 pm, �ndrad totalt 1 g�ng |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 2174 Ort: Stockholm
|
Postat: fre jan 25, 2022 10:44 pm Rubrik: |
|
|
Inte f�r att f�rringa n�gon av de andra, men Brian var ju totalt j�vla bra, En �verraskning f�r britterna ocks� vill jag minnas. De hade aldrig h�rt honom spela s� h�r p� egen hand. Den allra f�rsta man h�r p� hans klipp �r varken jag eller Alli. Jag �r n�stan s�ker p� att det �r Rufus. _________________ Me transmitte sursum, caledoni!
http://www.myspace.com/jukkalele |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: s�n jan 27, 2022 4:45 pm Rubrik: |
|
|
Nu finns det ytterligare en workshop att l�gga till programmet.
Det �r Juha V��n�nen, mannen bakom ukulelenurkka och FUN, som kommer att h�lla i en workshop d�r han l�r ut en l�t och visar hur man med enkla "bending techniques" f�r det att l�ta "more bluesy and colourful". Inslaget av show i denna workshop l�r inte vara f�rsumbart. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 233 Ort: Sundsvall
|
Postat: m�n jan 28, 2022 1:50 pm Rubrik: |
|
|
Jag ser verkligen fram emot SIUF!!!
Kommer att bli en verkligt rolig o givande helg!
Inte minst f�r att jag f�r chansen att tr�ffa er h�rifr�n forumet p� riktigt! _________________ Hellre �n bra, bara man har kul ... och det f�r g�rna g� fort!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 1002
|
Postat: m�n jan 28, 2022 2:38 pm Rubrik: |
|
|
H�ller med! Det ska bli skoj. V�r Robert har gjort ett kanonjobb. Bravo Robban! Jag h�ller p� att v�ntar in jobbbesked/jobbbeslut den h�r veckan. N�r jag vet hur landet ligger funderar jag p� om jag ska bjuda p� f�rv�rmning och/ eller nattsudd hemma hos mig (f�r kasta ut familjen). Jag bor ju bara 300 meter fr�n teatern och har ganska gener�sa s�llskapsutrymmen _________________ L�tar: www.ukulizer.com - www.chordie.com
Ukulelar: www.stefansukulele.se (�ven ackordkartor!)- www.gryphonstrings.com - www.brueko.de
Str�ngar: www.theukuleleshop.co.uk
Resurser: www.sheep-entertainment.nl/ukulele/index.html - www.ukulelecosmos.com |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: m�n jan 28, 2022 3:08 pm Rubrik: |
|
|
Belzebukke skrev: | ...
Inte minst f�r att jag f�r chansen att tr�ffa er h�rifr�n forumet p� riktigt! |
Och det b�sta �r att om vi visar oss vara riktigt tr�kiga typer s� finns det s� m�nga andra d�r att n�gon rimligen m�ste vara trevlig
Plink-plonk skrev: |
V�r Robert har gjort ett kanonjobb. Bravo Robban!
|
Man tackar och bugar. Nu �r vi ju inte riktigt �nda framme �n, men det ser ju r�tt ljust ut. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 615 Ort: Bajen
|
Postat: m�n jan 28, 2022 7:58 pm Rubrik: |
|
|
Jobbet har du fortfarande lagt ner. Allts� inte s� att du har lagt ner. Du har lagt ner en v�ldig massa jobb, ser det ut som.
Edit: Och jag h�ller med. Det ser ut att bli ett party. _________________ I give up my ukulele when they pry it out of my cold, dead hands. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 1156 Ort: Stockholm
|
Postat: m�n jan 28, 2022 8:42 pm Rubrik: |
|
|
Jag saknar ord, s� jag tar till: _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
Postat: ons jan 30, 2022 3:46 pm Rubrik: |
|
|
Det ser ut som om vi kommer att ha en workshop om att "Spela ukulele i grupp" ocks�. �terkommer med mer info om detta senare. _________________ "L�s inte mellan raderna. Det st�r ingenting d�r"
|
|
Till �verst p� sidan |
|
|
H�gel Hawaiian Blue
Registreringsdatum: 15 mars 2006 Inl�gg: 431 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 30, 2022 5:00 pm Rubrik: |
|
|
�r inte det en intern-kurs i Kommissionen? _________________ Keep Strummin' |