F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 230 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 08, 2021 2:36 pm Rubrik: Skumt sv�ng |
|
|
Ramlade �ver denna egenartade version av vad jag antar �r Honky Tonk Women med tv� sk�na japaner. En spelar en elucke och den andre killen spelar munspel. Killen som sjunger lever sig verkligen in i l�ten, vilket g�r ut �ver artikulationen. Udda syn, men ett r�tt sk�nt sv�ng �r resultatet.
Bluse with BugsGear EleUke
http://www.youtube.com/watch?v=7zImNTCbRqg
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 905 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 08, 2021 3:06 pm Rubrik: |
|
|
Ukelisten verkade inte helt nykter (eller h�g?). Han kanske vill vara som Kieth Richards? Sk�nt munspelslir. _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2065 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 08, 2021 3:06 pm Rubrik: Re: Skumt sv�ng |
|
|
anders skrev: | ..g�r ut �ver artikulationen. |
Undrar om han inte l�rt sig engelska i samma skola som Eilert Pilarm. (Men de m�ste haft olika musikl�rare) _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1857 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r dec 08, 2021 3:47 pm Rubrik: |
|
|
J�sses!
Spelandet �r ju grymt bra. Men grabben l�ter som om han inte har n�gra t�nder och jagtror att Robert har r�tt ang engelskl�raren. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 253 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: l�r dec 08, 2021 3:57 pm Rubrik: |
|
|
Sk�nt sv�ng, men jag gissar att killen varken talar eller f�rst�r ett ord engelska, han verkar dock ha b�ttre koll p� engelskaljudet i refr�ngen lite l�ttare att h�rma kanske
Han h�r inte direkt hemma p� samma scen som munspelaren som verkligen kan lira _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 286 Ort: Bajen
|
Postat: s�n dec 09, 2021 11:01 pm Rubrik: |
|
|
J�rgen skrev:
Citat: | Ukelisten verkade inte helt nykter (eller h�g?). |
Jag tror att han bara �r en kille som sl�ppt de strikta japanska etikettreglerna och vill sl�ppa loss som en riktig europ�/amerikan. Jag f�r en k�nsla av att han vill l�ta som Muddy Waters eller BB King.
Jag tycker annars att r�sten och artikulationen f�r en att t�nka p� The Muppet Show i allm�nhet och Animal i synnerhet. Eller n�got ur Nick Parks fantasi. _________________ Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill. Jag heter Lars. Jag �r ukulelist. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|