F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Danny Ducktail
Registreringsdatum: 30 juni 2007 Inl�gg: 20 Ort: Nacka
|
Postat: fre dec 07, 2021 2:59 pm Rubrik: Tv� nya l�tar. |
|
|
Hej jag har lagt upp tv� nya l�tar p� min hemsida.
"Need someone to hold me" och "Full Throttle"
Jag var j�tte-full n�r jag lirade in dom! He he he
Hoppas ni gillar dom!
Trevlig helg!
Mvh Danny http://danny-ducktail.tripod.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 905 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 07, 2021 3:18 pm Rubrik: |
|
|
Jag tyckte b�st om Need someone to hold me! V�lsjunget och sv�ngigt.
Slutet kom dock lite abrupt i min smak... _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2065 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 07, 2021 3:32 pm Rubrik: |
|
|
Jag gillade b�da l�tarna. B�de l�tarna och framf�randena �r bra.
Du �r din genre trogen (�tminstone framst�r det s� h�r p� forumet) och det gillar jag personligen eftersom det �r en genre d�r ukulelen inte �r ett stort instrument (no pun intended). P� s� s�tt f�r vi inte bara h�ra bra musik utan ukuleleuniversum ut�kas ocks�.
Kanske ska man inte uppmana folk att supa sig fulla men s�g s� h�r d�: N�sta g�ng du �r full - gl�m inte att ta fram ucke och inspelningsgrejer. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 664
|
Postat: fre dec 07, 2021 3:37 pm Rubrik: |
|
|
H�ller med J�rgen. (Och robert som postade medan jag skrev)
Vill till�gga att jag tycker det �r stor skillnad p� s�nginsatsen i l�tarna.
Det �r helt lugnt, kul och bra att du wailar ut och rockabillar p� riktigt fl�skigt men de d�r sm� tjuten d� och d� i full trottle funkar inte f�r mig. Du sjunger ocks� mycket "finare" i need someone to hold me och det blir riktigt riktigt njutbart.
I sig �r b�da l�tarna bra men i need someone to hold me �r en riktig p�rla.
Och ditt uckekomp �r bara f�r j�vla bra. Vilket h�rligt driv. WOW! _________________ Sugen p� att dra en l�t? G� in p� Kjell Kernens fina ukulizer http://www.kernen.se/ukulizer/ f�r inspiration! / Plink |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
anders Kommissionens f�gelfluktare
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 230 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 07, 2021 4:34 pm Rubrik: Bra driv |
|
|
Tror att du har postat om Full Throttle tidigare, men jag �r inte s�ker.
Jag gillar egentligen Full Throttle b�ttre �n den nya, men b�da �r ok, �ven om stilen inte toppar listan av mina favvogenres.
Jag f�rst�r att stilen kr�ven en del genremark�rer i s�ttet man sjunger p�, men jag tror att du skulle vinna p� att backa lite p� det n�stan konstanta vibratot och l�ta "tjuten" riktas bort fr�n mikrofonen. Alternativt kanske du skall �ka avst�ndet till micken i samband med att du utbrister i ett st�mmningsh�jande utrop. Nu sl�r de igenom lite mer �n vad lyssnaren kanske tycker �r behagligt och p� s� s�tt �kar inte st�mmningen, utan minskar snarast.
Kul att lyssna p� dock. Bra driv i ucken, som sagt.
//Anders |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 905 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 07, 2021 4:46 pm Rubrik: |
|
|
De f� tillf�llen jag f�rs�kt mig p� att spela in n�got under
inverkan av rusdrycker har gett ett helt annat (katastrofalt) resultat. _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Danny Ducktail
Registreringsdatum: 30 juni 2007 Inl�gg: 20 Ort: Nacka
|
Postat: fre dec 07, 2021 7:04 pm Rubrik: |
|
|
Tack s� mycket allihopa!! Jag sitter o tar en bira h�r nu.
S� det kanske blir en till l�t imorgon. Hehehe
Jo det st�mmer nog att jag har haft Full Throttle p� sidan f�rut.
Det var ganska kul n�r jag lirade in den, f�r polarn skulle g�ra solot
i l�ten. Men han blev s� packad s� jag fick g�ra det medans han
l�g p� golvet � sov! Han tror fortfarande att det �r han som spelar. hihih
Ja jag darrar v�ldigt mycket p� r�sten. F�rs�ker
minska p� det , men det g�r fan inte. Jag har v�l gjort det f�r l�nge kanske. Jag ska lira med Young Willie and the Nightbombers imorgon L�rdag. P� en raggarklub i Nyk�ping. Dom tyckte att det skulle l�ta coolt med en ukulele i bandet. S� det ska bli sp�nnande!
Jag ska f�rs�ka att spela in kv�llen med en Porta.
Hoppas det funkar.
Hadet gott s� l�nge allihopa!!
Mvh Danny |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jukkalele Custom (kosta mer) customer in waiting
Registreringsdatum: 20 april 2022 Inl�gg: 1857 Ort: Stockholm
|
Postat: fre dec 07, 2021 7:24 pm Rubrik: |
|
|
H�ller med �vriiga om det mycket bra ukkekompet. Jag s�llar mig till dem som tycket att Full Throttle �r b�st, som l�t betraktat. Fast det kvittar ju. Det �r ingen t�vling mellan l�tarna. Och visst �r tjuten och falsettglidningarna (eller vad man ska kalla det) lite v�l h�ga och m�nga, men det �r �nd� mindre "st�rigt" �n vibratot och "halstonerna" p� Need Someone... Allts� m�rk v�l. Detta �r relativt sett randanm�rkningar. Det �r bra gjort och som sagt �r ukken lysande. Inte heller jag har detta som favvogenre, men jag tycker att det �r r�tt kul �nd�.
Aprop� att spela n�r man tagit sig n�got. Spela instrument blir helt klart s�mre. H�mningarna sl�pper, s� man bryr sig inte om att lyssna, vilket ju �r minst tv� tredjedelar av musicerandet. D�remot har det h�nt att jag kommit hem efter ett par-fem �l med glada kamrater och satt ett s�ngsp�r som jag inte f�tt till tidigare. �ven d�r g�ller det f�rst�s att inte �verdriva, utan vara �dmjuk inf�r det faktum att man �r lite onykter, men d� kan det funka. _________________ Jukkal E. Le
What, me uke? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 664
|
Postat: fre dec 07, 2021 7:49 pm Rubrik: |
|
|
jag tycker att det l�ter helt fantastiskt n�r man sjunger och spelar full!
det �r bara det att det l�ter f�rj�vligt n�r man sen lyssnar p� det nykter... _________________ Sugen p� att dra en l�t? G� in p� Kjell Kernens fina ukulizer http://www.kernen.se/ukulizer/ f�r inspiration! / Plink |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 138 Ort: Sundsvall
|
Postat: fre dec 07, 2021 10:21 pm Rubrik: |
|
|
Rocka p� Danny!
Gillar verkligen dina l�tar!
Kan ju bero p� att jag sj�lv lyssnar p� en del rockabilly lite d� o d�!
Tjuten st�r mig inte, det h�r liksom till musiken!
D�remot h�ller jag med �vriga att vibratona kan du h�lla igen lite p�!
Vibraton �r schysst, men de ska anv�ndas sparsamt och p� r�tt st�llen!
F�rst�r att det �r sv�rt att l�gga av med om du k�rt det l�nge!
Men om du har det i �tanke s� kommer det att g� bra att skala ner p� det med tiden! _________________ Hellre �n bra, bara man har kul ... och det f�r g�rna g� fort!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 286 Ort: Bajen
|
Postat: fre dec 07, 2021 10:56 pm Rubrik: |
|
|
Jag h�ller med Belzebukke! Det h�r till. Liksom vibratot. Bra l�tar, bra framf�rande.
Att inte fler redan insett ukulelens f�rtr�fflighet som rockabilly-instrument �verg�r mitt f�rst�nd.
Waila och tjut, som sagt. I den h�r genren g�r det inget ens om s�ngen sl�r �ver, det �kar bara feelingen. Tycker jag. _________________ Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill. Jag heter Lars. Jag �r ukulelist. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 138 Ort: Sundsvall
|
Postat: l�r dec 08, 2021 12:47 am Rubrik: |
|
|
F�r de oinsattas orientering i �mnet kan jag rekommendera Sigge Hill och Small Town Pimps! _________________ Hellre �n bra, bara man har kul ... och det f�r g�rna g� fort!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|