F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Belzebukke
Registreringsdatum: 05 juni 2007 Inl�gg: 118 Ort: Sundsvall
|
Postat: m�n nov 26, 2021 11:47 am Rubrik: |
|
|
http://www.attitude.se/index.php
T-shirts med eget tryck fr�n 150 :- _________________ Hellre �n bra, bara man har kul ... och det f�r g�rna g� fort!!! |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 250 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: tis dec 04, 2021 9:43 am Rubrik: |
|
|
Vill bara inflika, vita reklam tshirts har jag gott om hemma o anv�nder dom bara typ n�r jag grovjobbar eller st�dar.
Jag skulle g�rna se en tshirt av n�gorlunda kvalitet o passform som man g�rna har p� sig till ett par jeans, som helt enkelt kan ses som en cool, moderiktig o anv�ndbar tshirt.
Tex HM�s enf�rgade, brukar kosta ca 79 kr _________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
ukulisten
Registreringsdatum: 23 maj 2007 Inl�gg: 7 Ort: T�by
|
Postat: tis dec 04, 2021 11:29 am Rubrik: |
|
|
Calypsonic skrev: | Vill bara inflika, vita reklam tshirts har jag gott om hemma o anv�nder dom bara typ n�r jag grovjobbar eller st�dar.
Jag skulle g�rna se en tshirt av n�gorlunda kvalitet o passform som man g�rna har p� sig till ett par jeans, som helt enkelt kan ses som en cool, moderiktig o anv�ndbar tshirt.
Tex HM�s enf�rgade, brukar kosta ca 79 kr |
"...n�gorlunda kvalitet och passform" och HM's enf�rgade f�r 79 kr... jag tror att det engelska ordet f�r detta �r oxymoron!
Eftersom det �r fr�ga om print-on-demand, blir priserna h�gre �n 79 kronor styck F�rdelen �r dock att det �r m�jligt att l�gga upp ett st�rre urval av produkter, eftersom inget lager beh�vs. Hanteringen av storlekar blir ocks� en icke-fr�ga.
I annat fall m�ste n�gon best�lla ett parti tr�jor i olika storlekar och sedan hoppas p� att alla blir s�lda, denne n�gon m�ste ocks� g�ra utl�gget f�r tr�jorna och ta den aff�rsm�ssiga risken.
I mitt fall �r det m�jligt att f� h�gre kvalitet vid tryckning p� vitt underlag, d� kan vi anv�nda Anders Gun�rs underbara bild direkt. Vid tryckning p� andra f�rger m�ste jag inte bara g�ra om bilden till vektorformat, utan dessutom beg� visst v�ld p� den f�r att f� ner antalet f�rger.
Jag har lagt upp ett antal f�rslag/produkter med tryck mot vit botten, fler kommer n�r jag hunnit bearbeta grisen lite ytterligare.
Det �r m�jligt att best�lla redan nu f�r den som �nskar. Priser �r rent sj�lvkostnadspris, det utg�r ingen som helst provision eller annan vinst till mig. Det h�r g�r vi ju f�r att det �r kul.
http://iqandeq.spreadshirt.net/en/EU/Shop/Index/category/Ukulelekommissionen-41576
V�lj kategori "Ukulelekommissionen" f�r att filtrera fram r�tt produkter.
Jag �r naturligtvis �ppen f�r f�rslag om det finns n�got s�rskilt �nskem�l i n�gon riktning |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Plink-plonk Kommissionens entusiast
Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 618
|
Postat: tis dec 04, 2021 3:19 pm Rubrik: |
|
|
Skulle vara kul med ett fl�skigt ryggm�rke p� en svart comfy-t
HrLarson kunde v�lan vektorisera
eller Larson?? _________________ Is that an ukulele in your pocket? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Calypsonic Kommissionens utvikningspojke
Registreringsdatum: 15 november 2021 Inl�gg: 250 Ort: Stockholm, Saltsj�baden
|
Postat: tis dec 04, 2021 3:23 pm Rubrik: |
|
|
_________________ Kan man brotta ner en elefant me bara h�nderna om man skriker NU J�VLAR!! just n�r man g�r till attack? |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2041 Ort: Stockholm
|
Postat: tis dec 04, 2021 3:40 pm Rubrik: |
|
|
Grisen finns vektoriserad men den �r grymt (!) tung. Det f�r att det finns s� m�nga chatteringar i f�rgerna, varje s�n punkt m�ste beskrivas matematiskt.
Anders Gun�r, grisens upphovsman, har gjort en f�renklad version med lite mindre f�rgrikedom och den blir �nd� p� flera GB! Om jag minns r�tt. _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 267 Ort: Bajen
|
Postat: tis dec 04, 2021 5:34 pm Rubrik: |
|
|
Med risk f�r att framst�lla mig som n�gon sj�lvutn�mnd doktor vektor, s� tror jag att man kan f� ner storleken. Fr�gan �r om man kan trace:a, som jag gjorde lite slarvigt, eller om man m�ste kalkera och definiera ytorna med (t.ex) illustrators verktyg. Med den senare metoden kan man f� med alla f�rger utan att det v�ger s�rskilt mycket. Jobbet med kalkeringen kan dock vara lite tyngre. Eller det tar tid. _________________ Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill. Jag heter Lars. Jag �r ukulelist. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|