|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
jonasryberg
Registreringsdatum: 04 juni 2007 Inl�gg: 16 Ort: Karlshamn
|
Postat: fre nov 23, 2021 11:20 pm Rubrik: It don�t mean a thing.... |
|
|
Hej igen!
Lite Ellington i Olssontappning!
http://www.youtube.com/watch?v=mz6hMdyPDiU
mvh
J _________________ Jonas i Karlshamn |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
Robert_Hultman Diktator light
Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2021 Ort: Stockholm
|
Postat: fre nov 23, 2021 11:29 pm Rubrik: |
|
|
F�rsta g�ngen jag h�rde "It don't mean a thing" var det Anton Swedbergs Sv�ngg�ng fr�n Lule� som framf�rde den. S�ngerskan hette Maria, vill jag minnas, var s�t och inte helt obeg�vad som s�ngerska. I �vrigt var sv�ngg�net ett utm�rkt exempel p� svensk amat�rism n�r den �r som svensk amat�rsim �r. (ja, eller det fanns faktiskt n�gra andra riktiga klippor i ensamblen ocks�)
Det s�ger n�got om l�tens f�rtj�nster att den trots denna inramning gick fram och hittade in p� n�got slags privat pop-i-topp lista.
Inte ens Ingenj�r Olssons halsbrytande tempovaraitioner lyckas f�rvisa den d�rifr�n _________________ N�got slags initiativtagare |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
J�rgen Kommissionens Lautsprecher
Registreringsdatum: 31 januari 2006 Inl�gg: 873 Ort: Stockholm
|
Postat: l�r nov 24, 2021 12:06 am Rubrik: |
|
|
H�gt tempo is the shit f�r en s�'n gammal sk�n swingl�t. _________________ http://jetbloggen.blogspot.com/ |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
jonasryberg
Registreringsdatum: 04 juni 2007 Inl�gg: 16 Ort: Karlshamn
|
Postat: tis nov 27, 2021 2:26 pm Rubrik: |
|
|
Jo visst, det g�r ju lite fort i backarna, men det var Utomhusorkesterns grej att spela allt fort, och s�ttningen gjorde det lite marigt att framf�ra stilla l�tar.
Det var nog mera viktigt med "humor" och skoj �n ett seri�st tolkande.
Det blev s� mycket annat musicerande som var v�ldigt seri�st.
mvh
J _________________ Jonas i Karlshamn |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
hrlarson
Registreringsdatum: 23 augusti 2007 Inl�gg: 255 Ort: Bajen
|
Postat: m�n dec 03, 2021 3:25 pm Rubrik: |
|
|
Det sv�nger ju, katten! _________________ Jag �r inte beroende av att spela ukulele. Jag kan sluta n�r jag vill. Jag heter Lars. Jag �r ukulelist. |
|
Till �verst p� sidan |
|
|
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|