Forumindex Ukulelekommissionens forum

 
 Vanliga fr�gorVanliga fr�gor   S�kS�k   MedlemslistaMedlemslista   Anv�ndargrupperAnv�ndargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in f�r att l�sa dina meddelandenLogga in f�r att l�sa dina meddelanden   Logga inLogga in 

32 tr�ffar
Forumindex
F�rfattare Meddelande
  �mne: Bygga en El ukulele
wa113

Svar: 68
Visningar: 5446

Inl�ggForum: Byggen & reparationer   Postat: fre apr 24, 2022 3:55 pm   Rubrik: Bygga en El ukulele
Har du tagit halsen fr�n en gammal ucke?
Yepp...hade inte ork (och r�dd f�r att misslyckas) s� jag s�gade bara s�nder den lite random s�d�r xD (var ju en billig ukulele s� det var ju inget att bry si ...
  �mne: Bygga en El ukulele
wa113

Svar: 68
Visningar: 5446

Inl�ggForum: Byggen & reparationer   Postat: fre apr 24, 2022 3:54 pm   Rubrik: Bygga en El ukulele
H�ftigt... varf�r t�nker jag p� den h�r ikonen tro?

http://metal-blogs.com/blackiss/files/2007/11/45572117_o.jpg


Very Happy
hehe ;D
  �mne: Bygga en El ukulele
wa113

Svar: 68
Visningar: 5446

Inl�ggForum: Byggen & reparationer   Postat: s�n apr 19, 2022 11:41 am   Rubrik: Bygga en El ukulele
aaaah ok.. men d� tar jag bilden fr�n en annan hemsida xD f�r det �r g�stl�sen och m�ste vara v�nn skit jag har....

http://dailybooth.com/pictures/large/e/9/e95cfa7bd3004715bc050f90d644237a.jpg< ...
  �mne: Bygga en El ukulele
wa113

Svar: 68
Visningar: 5446

Inl�ggForum: Byggen & reparationer   Postat: l�r apr 18, 2022 7:39 pm   Rubrik: Bygga en El ukulele
N� nu jefflar i mig har jag byggt mig en egen el ukulele...funkar prima men har dock f�rst�rkare utan n�gra roliga effekter....men men, det m�ste inf�rskaffas inom den n�rmaste framtiden. Very Happy

http ...
  �mne: Bygga en El ukulele
wa113

Svar: 68
Visningar: 5446

Inl�ggForum: Byggen & reparationer   Postat: l�r jan 10, 2022 8:14 pm   Rubrik: Bygga en El ukulele
Hej! Jag ungdrar ifall n�n h�r �r erfaren av att bygga el gitarrer eller el ukuleles eller andra el instrument och undrar vad man beh�ver exakt? Jag vet att jag vill anv�nda st�l str�ngar, magnet pick ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: ons dec 24, 2021 12:09 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
Nej du, p� dom h�rna finns bara fyra str�ngar.

Sorry om jag verkade dryg n�r jag trodde du var i Stockholm. Det var inte min avsikt alls, jag �r bara lite... ja dryg faktiskt. Wink

Sven
aha ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: tis dec 23, 2021 7:58 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
Vart ligger detta Hellstones da? eller ja snarare G�tgatan?
30 mil bort, i Stockholm.

J�kligt fr�cka faktiskt.
Ok.....men jag gillar inte mandoliner.....hatar str�ngarna :O typ 2 stycken ihop el ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: tis dec 23, 2021 7:28 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
Kolla in p� Hellstones p� G�tgatan, dom har ett par finfina elmandoliner inne, dom g�r att st�mma som uckar.

Och s� �r dom riktigt snygga.
Ett par s�na s�g jag.

Sven
Vart ligger detta Hellston ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 7:07 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
D� kan du g�ra b�da traditionell ukke och lite h�rdrock i smyg :wink:Jepp Smile precis vad jag vill faktist Smile
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 5:56 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
�ven fast det borde varit klart f�r mig fr�n b�rjan...s� ska jag nog k�pa en med auktustik med mic (electro-aukustic) f�r en ukulele ska ju faktist l�ta som en ukulele....s� ska det l�tar som en el gi ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 2:01 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
Lyssna p� Jonas! D�r har du ett tips i sverige.

Jag har ocks� moddat en flying V men jag skulle inte r�da n�gon att k�pa en f�r att g�ra det, dom �r otroligt oj�mna i kvalitet skruvade eller s-form ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 1:57 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
ok. G�r den att k�pa eller har du k�pt en s�n d�r flying-v lelle och sedan satt dit mick osv?

Tack J�rgen - du �r en sann v�n...

(h�ll p� att inte k�nna igen dig bakom sk�gget)

wa113: ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 1:18 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
ok. G�r den att k�pa eller har du k�pt en s�n d�r flying-v lelle och sedan satt dit mick osv?
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 12:52 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
f�r mig kvittar utseendet egentligen (utseendet �r bara ett plus) men s� jag ska �verv�ga k�pa en aukustisk ukulele med mic och sedan en LINE pod sak? (jag spelar itne s� h�gt s� det blir inget proble ...
  �mne: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
wa113

Svar: 54
Visningar: 2049

Inl�ggForum: Instrumenten   Postat: s�n dec 21, 2021 12:02 pm   Rubrik: Ukulele med mic + (n�gon sorts pedal) + f�rst�rkare?
Nu har jag hittat tre stycken ukuleles jag kan t�nka mig v�lja emellan
http://www.tradera.com/Eleuke_Ukulele-auktion-80269841#pic och
http://ukulelehunt.com/2008/09/03/mahalo-ukulele-review/(fast f ...
 
Sida 1 av 3 G� till sida 1, 2, 3  N�sta
Alla tider �r GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Hoppa till:  


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2006