|
Ukulelekommissionens forum
|
F�reg�ende �mne :: N�sta �mne |
F�rfattare |
Meddelande |
Robert_Hultman Diktator light

Registreringsdatum: 21 april 2022 Inl�gg: 2278 Ort: Stockholm
|
Postat: ons jan 16, 2022 11:15 am Rubrik: |
|
|
Fruar �r v�lkomna!
S�rskilt v�lkomna skulle jag vilja s�ga. P� n�got s�tt verkar det som att det ofta bara �r en familjemedlem som fastnar f�r ukulelen. De tidiga f�rs�ken fr�n denne att traktera instrumentet verkar ha en tendens att alienera resten av hush�llet.
Att ta med skeptiska familjemedlemmar p� en konsert med t ex Ukulele Orcehstra of Great Britain n�r de g�stspelar har visat sig ha en gynnsam effekt p� deras inst�llning till instrumentet. Jag tror att denna ukulelefestival kommer att ha samma effekt. _________________ N�got slags initiativtagare
Kom p� Stockholm International Ukulele Festival (www.siuf.se) 11-12 april 2008 |
|
Till �verst p� sidan |
|
 |
Plink-plonk Kommissionens entusiast

Registreringsdatum: 20 mars 2006 Inl�gg: 947
|
Postat: ons jan 16, 2022 12:26 pm Rubrik: |
|
|
haha min fru gillade faktiskt ukuleleorkestern men att glida runt i en milj� d�r alla bar p� varsin skulle jag aldrig ens v�ga f�resl�, d� skulle hon flytta hem till sina f�r�ldrar p� at�ende fot  _________________ Sugen p� att dra en l�t? G� in p� Kjell Kernens fina ukulizer http://www.ukulizer.com f�r inspiration! / Plink |
|
Till �verst p� sidan |
|
 |
Ingvar Tropp
Registreringsdatum: 17 maj 2007 Inl�gg: 64 Ort: Karlstad
|
Postat: tor jan 17, 2022 10:45 am Rubrik: |
|
|
Min fr�ga om huruvida fruar f�r delltaga st�llde jag innan hustrun var tillfr�gad. Eftersom vi har planer p� att v�ldg�sta en f.d. kollega till hustrun under festivalen har hon nu best�mt OSS f�r att hon ska umg�s med Sonja s� jag kanske blir ensam. � andra sidan brukar ju fruar vilja h�lla koll p� vilka vi unders�tar umg�s med, s� det kanske �nd� blir ett frubes�k, vi f�r se!
mvh
Ingvar Plink-plonk skrev: | haha min fru gillade faktiskt ukuleleorkestern men att glida runt i en milj� d�r alla bar p� varsin skulle jag aldrig ens v�ga f�resl�, d� skulle hon flytta hem till sina f�r�ldrar p� at�ende fot  |
|
|
Till �verst p� sidan |
|
 |
|
|
Du kan inte skapa nya inl�gg i det h�r forumet Du kan inte svara p� inl�gg i det h�r forumet Du kan inte �ndra dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte ta bort dina inl�gg i det h�r forumet Du kan inte r�sta i det h�r forumet
|